Multi dintre noi am auzit despre team building, dar nu toti stim ce este sau in ce consta cu adevarat. Desi au trecut 18 ani de cand am implementat primul nostru program in Romania, putem spune ca inca sunt firme care nu au facut niciodata sau care cred ca o iesire la munte cu colegii inseamna cu adevarat un teambuilding.

Conceptul de team building cuprinde o mare varietate de activitati participative si structurate, desfasurate pentru a imbunatatii performanta echipelor si a dezvolta capacitatea angajatilor de a lucra impreuna eficient. Aceste activitati pot varia de la exercitii simple care promoveaza unitatea si increderea reciproca, pana la exercitii complexe de cateva zile, in care echipa trebuie sa atinga un anumit obiectiv.

Locul in care se desfasoara un astfel de program este foarte important, si de obicei este diferit de locul de munca, pentru a realiza o atmosfera mai relaxanta in randul participantilor. Se alege un mediu diferit, departe de viata de zi cu zi a participantilor, pentru a permite relationarea diferita intre colegi, usurinta in exprimare si eliberarea tensiunilor inerente de la locul de munca. Team Building nu consta pur si simplu in desfasurarea de activitati recreative, ci este foarte util ca instrument de dezvoltare in cadrul unei organizatii, obiectivul sau este de a imbunatatii comunicarea in cadrul echipelor, de a promova si lucru in comun pentru rezolvarea problemelor.

O echipa buna, cu performante bune, este cea care atinge un nivel inalt de rezultate cu o mare satisfactie si motivatie a membrilor sai.  A ajunge sa avem echipe integrate, motivate catre un obiectiv comun si productiv (o echipa performanta) este una dintre prioritatile principale pe care le au companiile, mai ales acum, cand concurenta devine din ce in ce mai dura.

Principalele beneficii ale unui program de Team Building

  • Imbunatateste motivatia angajatilor
  • Intareste increderea reciproca intre membrii echipei
  • Creste cunoasterea de sine, intelegerea punctelor forte si slabe ale fiecarei persoane
  • Imbunatateste mediul de lucru si creativitatea echipelor
  • Intareste conducerea si capacitatea de a delega responsabilitati
  • Creste rezistenta la stres
  • Sporeste spiritul de lucru in echipa
  • Incurajeaza comunicarea si integrarea intre diferitele zone si membrii unei organizatii

Pe scurt, este un instrument aplicabil oricarui tip de companie care doreste sa vada imbunatatiri in performanta si rezultatele generale ale organizatiei sale. Fie ca este vorba de ameliorarea problemelor existente, de a creste nivelul moralului sau pur si simplu de a-l mentin

Abonare Newsletter

Categorii

Cursuri Deschise