Azi mare parte din comunicare se poartă în scris, email-ul este principalul canal de comunicare cu clienții și chiar între colegi folosim din ce în ce mai mult mesageria. Există câteva particularități pe care le are comunicarea în scris față de comunicarea completă, cea în care ne vedem cu interolocutorul și putem folosi nu doar comunicarea prin cuvinte, ci și comunicarea non-verbală și para-verbală.

Acest training se dorește a fi un ghid practic de comunicare în afaceri. Împreună vom dezlega tainele redactării unui e-mail, fie că acesta este unul uzual, care dă vești bune, sau unul care aduce vești neplăcute. Învățăm să redactăm o comandă, cum să răspundem eficient la solicitările clienților și cum să transmitem eficiente mesajele în scris.

Beneficiile cursantilor la final de curs Comunicare Scrisă:

  • Își vor dezvolta capacitatea de a scrie mesaje eficiente utlizând cei 7C
  • Vor putea scrie mesaje uzuale care aduc vești bune
  • Vor putea scrie mesaje negative păstrând o relație bună cu interlocutorul
  • Vor cunoaște și aplică eticheta e-mailului
  • Vor comunica clar, concis, coerent

Cere oferta personalizata

Agendă propusă pentru curs Comunicare Scrisă:

Introducere in comunicare:

  • Tipuri de comunicare: verbală, non-verbală, para-verbală
  • Cum integrăm tipurile de comunicare pentru a ne exprima corect si eficient
  • Care sunt bariere in comunicare si cum renunţăm la el

Comunicarea scrisa

  • Comunicarea scrisa vs comunicarea orala
  • Caracteristicile unui mesaj scris eficace – cei 7C
  • Documente utilizate în comunicarea de afaceri

Comunicarea electronica

  • Tipuri de mesaje
  • Eticheta e-mail-ului
  • Pasii redactarii unui e-mail

Mesajele uzuale care aduc vesti bune

  • Efectuarea unei comenzi & Confirmarea unei comenzi
  • Cerere de oferta & Raspuns
  • Solicitare de informatii & Raspuns
  • Felicitarile
  • Mesaje persuasive

Mesaje negative – care aduc vesti neplacute

  • Formularea unei reclamatii
  • Raspuns la o reclamatie – cum gestionam conflictele
  • Respingerea unei solicitari – cum sa spunem NU

Cum sa cream relatii cu clientii nostri

  • Pastrarea relatiilor armonioase
  • Timpul de raspuns in comunicarea scrisa

*Agenda va fi îmbunătățită și adaptată în funcție de cerințele și nevoile dumneavoastră

Cursul este interactiv, partea practica reprezentand 70% din timpul cursului. Poate fi sustinut atat „in sala” cat si online pe ZOOM.

Nr. participanti: 6 – 12 persoane

Întrebări frecvente

Tematica standard este gandita pentru 2 zile de curs. In funtie de nevoiele si dorintele dumneavoastra putem adapta intregul training astfel incat sa ne atingem obiectivele stabilite.
Ideal este ca trainingul sa se desfasoare cu minim 8 si maxim 12 cursanti pentru a putea lucra cat mai bine exercitiile propuse de trainer. Invatarea experientiala este cea care da plus valoare intregului program de training.
Training-ul se poate desfasura in orice locatie. La sediul clientului sau intr-un alt loc care sa permita buna desfasurare. In functie de training discutam impreuna cum trebuie sa fie sala de curs si caror criterii sa raspunda.
Tariful difera in functie de curs, durata cursului si numarul de participanti. In urma unei discutii si stabilirii agendei de lucru va putem face o oferta personalizata.
DA, toate trainingurile corporate sunt personalizate si adaptate echipei dumneavoastra. Atat tematica cat si jocurile si aplicatiilor vor fi specifice business-ul dumneavoastra astfel incat cursantii sa identifice situatiile delicate cu care se confrunta si sa invete sa le gestioneze eficient.
DA. La fiecare training cursantii vor primi un suport de curs pentru a pastra informatia la indemana. In plus, dupa 30 de zile de la curs stabilim o alta intalnire de 2-3 ore pentru a discuta situatiile cu care s-au confruntat cursantii si modul in care le-au abordat, ca rezultat a participarii la curs.