Azi mare parte din comunicare se poartă în scris, email-ul este principalul canal de comunicare cu clienții și chiar între colegi folosim din ce în ce mai mult mesageria. Există câteva particularități pe care le are comunicarea în scris față de comunicarea directă, cea în care ne vedem cu interolocutorul și putem folosi nu doar comunicarea prin cuvinte, ci și comunicarea non-verbală și para-verbală.
Acest training se dorește a fi un ghid practic de comunicare în afaceri. Împreună vom dezlega tainele redactării unui e-mail, fie că acesta este unul uzual, care dă vești bune, sau unul care aduce vești neplăcute. Învățăm să redactăm o comandă, cum să răspundem eficient la solicitările clienților și cum să transmitem eficient mesajele în scris, pe e-mail sau chat.
Beneficiile cursanților la final de curs Comunicare Scrisă:
- Își vor dezvolta capacitatea de a scrie mesaje eficiente utlizând cei 7C
- Vor putea scrie mesaje uzuale care aduc vești bune
- Vor putea scrie mesaje negative păstrând o relație bună cu interlocutorul
- Vor cunoaște și aplica eticheta comunicarii pe e-mail și chat
- Vor comunica clar, concis, coerent
Cere oferta personalizata
Agendă propusă pentru curs Comunicare Scrisă:
Introducere în comunicare:
- Tipuri de comunicare: verbală, non-verbală, para-verbală
- Cum integrăm tipurile de comunicare pentru a ne exprima corect și eficient
- Care sunt barierele în comunicare și cum renunţăm la ele
Comunicarea scrisă
- Comunicarea scrisa vs comunicarea orală
- Caracteristicile unui mesaj scris eficace – cei 7C
- Documente utilizate în comunicarea de afaceri
Comunicarea electronică
- Tipuri de mesaje
- Eticheta e-mail-ului
- Pașii redactării unui e-mail
Mesajele uzuale care aduc vești bune
- Efectuarea unei comenzi & Confirmarea unei comenzi
- Cerere de ofertă & Răspuns
- Solicitare de informații & Răspuns
- Felicitările
- Mesaje persuasive
Mesaje negative – care aduc vești neplăcute
- Formularea unei reclamații
- Răspuns la o reclamație – cum gestionăm conflictele
- Respingerea unei solicitări – cum să spunem NU
Cum să creăm relații cu clienții noștri
- Păstrarea relațiilor armonioase
- Timpul de răspuns în comunicarea scrisă
*Agenda va fi îmbunătățită și adaptată în funcție de cerințele și nevoile dumneavoastră
Cursul este interactiv, partea practică reprezentând 70% din timpul cursului. Poate fi susținut atât „în sală” cât și online pe ZOOM.
Nr. participanți: 6 – 12 persoane