Asertivitatea este cea mai eficientă modalitate de relaționare la locul de muncă. Comunicarea directă, deschisă și sinceră permite recepționarea mesajelor fără blocaje și distorsiuni, ceea ce menține și îmbunătățește munca în echipă și parteneriatele de business.
Cursul este dezvoltat de Daniela Irimia, senior trainer, coach și autoarea cărții
Comunicarea Asertivă este abilitatea unei persoane de a-și exprima cu ușurință punctul de vedere și interesele, fără anxietate și fără a le nega pe ale celorlalți. Comunicarea eficientă și asertivitatea merg mana in mana. Aceasta este o abilitate ce se învață. Nu ne naștem cu ea. În mod natural, comunicăm și ne comportam în două moduri: pasiv și agresiv.
Comunicăm asertiv atunci când ne susţinem părerile, drepturile fără a-i agresa sau domina pe ceilalţi. Avem exprimare onestă, directă, deschisă a propriului punct de vedere şi în acelaşi timp, avem maturitatea necesară pentru a arăta înţelegere faţă de punctul de vedere al celuilalt. Pentru asertivitate este nevoie de empatie, o stare de prezență lipsită de judecată, disponibilitatea de a asculta și a primi feedback. Toată comunicarea se bazează pe respect și raportatea de la egal la egal.
Pentru a promova comunicarea asertivă și a sprijini creșterea ratei de retentie a angajatilor și cresterea angajamentului în organizații, este important ca liderii să demonstreze un comportament asertiv și să inspire acest tip de comunicare în rândul echipei. De asemenea, organizațiile pot investi în programe de dezvoltare personală și training de comunicare pentru angajați, care să îi învețe cum să își exprime opiniile și nevoile într-un mod asertiv, respectând în același timp drepturile și opiniile celorlalți.
Cursul este dezvoltat de Daniela Irimia, senior trainer, coach și autoarea cărții
Obiectivele tale la finalul cursului de comunicare asertivă:
- Identifici tipurile de comportament și cum se formează ele
- Afli tehnici eficiente de comunicare asertivă și eficiență
- Înveți să te raportezi de la egal la egal cu interlocutorul tău
- Adopți comportamentul asertiv în majoritatea situațiilor de comunicare
- Începi să comunici cu impact și cu rezultatele dorite
- Îți îmbunătățești relațiile profesionale și sociale
Formular inscriere
Agenda cursului de Comunicare asertivă:
Introducere în comunicare:
- Comunicare verbală – ce spunem
- Comunicare non-verbală și paraverbală
- Crearea raportului
Nevoile esențiale ale omului:
- Înțelegere,
- Apreciere,
- Validare,
- Sens în viață și muncă
Tipuri de comportament:
- Agresiv – comunicare disfuncțională, superioritate
- Submisiv- pasivitate, lipsă de asumare
- Asertiv – Eu sunt OK – Tu ești OK
Comunicarea Asertivă:
Pasul 1 – Fă-i pe ceilalți să se simtă importanți
Pasul 2 – Fii un bun interlocutor
- cum începi o conversație,
- cum pui întrebări și menții o conversație
- cum să obții răspunsuri pozitive
- cum să îți susții punctul de vedere fără să agresezi/ domini interlocutorul
Pasul 3 – Ascultarea activă & Empatizarea
Feedback pozitiv (chiar și când este constructiv)
- De ce ne este teamă să oferim și să primim feedback?
- Cum oferim feedback respectând principiile comunicării asertive
- Cum primim feedback