Modul în care relaționăm cu clienții este extrem de important pentru succesul oricărei afaceri. Un client câștigat nu este neapărat unul care va rămâne alături de tine.

Printr-un departament puternic care să se ocupe de relațiile cu clienții, organizațiile își asigură sustenabilitatea și o bază largă de clienți mulțumiți.

Cursurile noastre de Customer Care sunt eficiente, practice și cu rezultate imediate în business. Cere-ne o ofertă dacă vrei să investești în oferirea unor serviciile de top clienților tăi.

În acest articol îți oferim câteva idei pentru fidelizarea clienților, strategii pe care le aplicam si noi de peste 18 ani de cand oferim servicii de training, teambuilding si coaching.  

Simplifica „viața” clienților tăi

Gândește modalități prin care poți simplifica „viața” clienților tăi. Elimină orice inconvenient care ar putea împiedica procesul de cumpărare al acestora. O procedură simplă pentru returnarea mărfurilor nedorite. Clienții tăi se plâng, adesea, că livrările întârzie? Identifică și abordează punctele slabe care afectează acest proces.

Alege furnizori de încredere. Construiește relații de durată cu furnizori pe care te-ai putea baza chiar și într-o situație de criză.

Pune la punct sisteme de control pentru a te asigura că fiecare comandă este executată corect – respectiv produsul potrivit este livrat la adresa corectă, la data comunicată clientului.

Asigură-te că ai capacitatea logistică de a îndeplini comenzile și de a furniza servicii de calitate. Dacă este necesar, investește în personal sau echipament suplimentar sau restricționează vânzările până ce le vei putea onora.

 

Încurajează-ți clienții să ofere feedback

Încurajând clienții să ofere , poți afla mai multe detalii despre ceea ce își doresc.

  • Întreabă clienții noi de ce au ales brandul tău în defavoarea concurenței.
  • Configurează o linie telefonică pentru clienți și asigură-te că numărul pe care ei îl pot apela este vizibil în toate comunicările brandului.
  • Obține feedback online, încurajând clienții să lase recenzii pe site și pe rețelele de socializare.
  • Include un formular de contact pe site-ul tău.
  • Încurajează clienții să te contacteze înainte ca orice problemă a lor legată de compania ta să nu se transforme într-o reclamație.
  • Mulțumește-le clienților pentru feedback-ul oferit.
  • Realizează sondaje pentru a măsura satisfacția clienților. Folosește întrebări scurte și specifice și oferă stimulente pentru returnarea formularului.
  • Contactează clienții care au încetat să cumpere și află de ce.
  • Păstrează o evidență a feedback-ului din partea clienților pentru a identifica mai ușor zonele cu probleme.

Cunoașterea clienților va dezvolta o relație de încredere și va favoriza fidelizarea acestora.

 

Oferă recompense clienților

Un program de fidelizare de succes poate încuraja frecvența achizițiilor. Cele mai frecvente scheme de loializare au la bază oferirea de recompense clienților fideli.

  • Oferă reduceri cumulate, retrospective – oferă clienților banii înapoi atunci când ating o țintă de cheltuieli specifică.
  • Dacă business-ul tău presupune comerțul cu amănuntul, poți oferi diverse carduri de fidelitate.
  • Încurajează acțiunea promptă, păstrând reducerea valabilă pe o perioadă limitată de timp.
  • Reducerile de preț pot fi asociate de anumiți clienți cu un compromis al calității. De aceea, cele mai eficiente ofere sunt cele precum ”20% gratis”.
  • Poți gândi strategia de marketing în acord cu o cauză locală sau națională. De exemplu, poți dona o parte din profiturile tale unei organizații de caritate.

 Comunică continuu pe toate canelele de comunicare

Grație canalelor digitale, acum este mult mai simplu să comunici direct cu clienții tăi, iar aceștia au ocazia de a-ți oferi feedback constant. Va fi de datoria ta să răspunzi de fiecare dată când un client alege să comunice cu tine, indiferent de canal sau de natura informației sau recenziei pe care ți-o oferă. Dacă nu răspunzi, riști să alienezi clientul respectiv. Nu uita nici de tehnicile de follow-up, de tipul e-mailurilor de mulțumire, invitațiilor speciale, ofertelor de sezon și așa mai departe. Folosește-te inclusiv de social media pentru a-i ține aproape.

 

Oferă clienților fideli beneficii extra

Câțiva clienți mari pot fi responsabili pentru o proporție mare a profitului. Din acest motiv, menținerea acestor clienți fericiți este esențială.

  • Oferă clienților cheie un administrator de cont dedicat.
  • Oferă clienților mari beneficii suplimentare, puse în evidență în comunicările brandului.
  • Fă promisiuni pe care le poți respecta.
  • Exprimă-ți aprecierea față de clienții importanți și solicită-le feedback-ul.
  • Invită-i să se alăture unui club dedicat lor.

Programele de fidelizare a clienților îți oferă beneficii foarte mari în timp. Clienții loiali cumpără mai mult, mai frecvent, iar costurile necesare pentru a le vinde acestora sunt mici. De asemenea, un client loial va recomanda produsul sau serviciul tău și altora.

Cere o ofertă personalizată și voi îți oferim cel mai fain și util training de customer care!

Email: office@visionconsulting.ro

Tel: 0724 837 869

Abonare Newsletter

Categorii

Cursuri Deschise